piątek, 5 lipca 2013

Szyszki jaglano-kokosowe

Czy Wy też, kiedy robicie porządki w szafkach kuchennych, znajdujecie produkty po upływie terminu ważności :/ ? Mimo starań, żeby niczego nie marnować, u mnie czasem się to niestety zdarza. Dziś znalazłam taką kaszę jaglaną preparowaną i wiórki kokosowe. Powstały z nich pyszne  i zdrowe szyszki :).



Składniki:

pół kostki margaryny Alsan
2 łyżki brązowego cukru
2 łyżki kakao
4 łyżki mleka sojowego w proszku (akurat mam o smaku śmietankowym)

kasza jaglana preparowana, ok. 50 g
wiórki kokosowe, ok. 100 g

Pierwsze 4 składniki wkładamy do garnka i stawiamy go na małym ogniu; mieszamy do rozpuszczenia, a następnie zgęstnienia. Uważamy, żeby się nie przypaliło! Następnie wsypujemy kaszę i wiórki - wszystko dokładnie mieszamy. Rękoma (uwaga-gorące!) lub łyżką formujemy "szyszki" i układamy na talerzu do wystygnięcia. Pycha i w ogóle ;). Smacznego!

4 komentarze:

  1. O, fajne :) A dałoby radę z olejem kokosowym zamiast margaryny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie robiłam z nim nigdy, więc trudno mi powiedzieć. Ale wszystko, co zastyga się nadaje, więc olej koko pewnie też :).

      Usuń
  2. Ciekawe te szyszki - trzeba zrobić i spróbować:)

    OdpowiedzUsuń