piątek, 1 lutego 2013

Duszony pekińczyk ;)

Ta potrawa jest bardzo prosta, ale naprawdę smaczna. Pamiętajcie tylko, że objętość składników znacznie się zmniejsza podczas przyrządzania. Podana ilość spokojnie starczy na sycący obiad dla dwuosobowej rodziny :).


Składniki:

2 główki kapusty pekińskiej
4 duże ziemniaki
2 cebule
puszka pomidorów (ja użyłam pomidorów domowej roboty ze słoika)
sól
pieprz
zioła prowansalskie
oliwa

Warzywa kroimy, na oliwie w dużym garnku podduszamy cebulę, dodajemy ziemniaki i dusimy kilka minut. Dodajemy kapustę, mieszamy i czekamy aż kapusta trochę zmięknie (ok. 10 min.). Dodajemy pomidory, doprawiamy i dusimy pod przykryciem ok. 30 min. Smacznego!

11 komentarzy:

  1. Ha, nigdy nie jadłam duszonej pekińskiej, na pewno wykorzystam pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie:)jeszcze nie dusiłam pekinki,pora wypróbowac.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czasami robię coś podobnego z białej kapusty i bez ziemniaków, ale z marchewką. Muszę wypróbować z pekińską następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja z kolei chętnie wypróbuję Twoją wersję :)

      Usuń
  4. ciekawa sprawa, tego jeszcze nie próbowałam :)) pozdrawiam ~!

    OdpowiedzUsuń
  5. no to mam pomysł na następny obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z tego sos do ryżu - dałam mniej kapusty, trochę rozcieńczonego koncentratu oprócz pomidorów i dołożyłam ciecierzycę. Bardzo dobre :-)

    OdpowiedzUsuń