poniedziałek, 17 września 2012

Obiad: makaron z cukinii z cebulką i kotlety ziemniaczano-soczewicowe



Składniki:

2 cukinie
1 mała czerwona cebulka
olej
sól

kotlety (8 szt.):
7 małych ziemniaków
1/2 szkl. zielonej soczewicy
garść natki pieruszki
1 mała cebulka
sól
bułka tarta
olej

Cukinie kroimy na cieniutkie paski (ja swoje dodatkowo obrałam ze skóry, bo była niezbyt ładna), solimy i dusimy na oleju wraz z cebulką przez kilkanaście minut.

Obrane ziemniaki gotujemy z dodatkiem soli. Soczewicę gotujemy w osolonej szklance wody ok. 20 min. Po ugotowaniu i odcedzeniu ziemniaków wsypujemy do nich ugotowaną soczewicę, dodajemy pokrojoną cebulkę i pietruszkę. Wszystko gnieciemy tłuczkiem do ziemniaków. Kiedy uzyskamy pożądaną konsystencję masy, formujemy kotlety, obtaczamy je z bułce tartej i smażymy z obu stron na złoty kolor.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł z tym makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja czasem gotuję cukiniowy makaron. obieraczką do warzyw "kroję" cukinię w cienkie paseczki i krótko obgotowuję we wrzątku. wspaniała odmiana na talerzu. do tego standardowo - sosy. polecam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sosy - kocham! do tego dania miał być musztardowy, ale nie zdążyłam zrobić :>. pozdrawiam!

      Usuń
  3. Uwielbiam twojego bloga c;
    Jestem vege, dopiero ucze sie gotowac ale mam zamiar przejsc na weganizm. Dzieki Tobie i twojemu blogowi mam wiecej pomyslow i lepiej mi idzie c: Dzieki !

    OdpowiedzUsuń